måndag 13 maj 2019

pyssel och babbel till morsdan

Visst tycker jag det är trevligt att fira morsdag och andra speciella dagar. Det som jag dock inte tycker om är det kommersiella ståhejet som blivit kring dessa dagar. Veckor på förhand kommer det reklamblad om allt fint du borde köpa åt mor. Sen håller det på, några dagar före kommer det ännu reklam " nu är sista minuten inne för att köpa den perfekt morsdagsgåvan, du hinner ännu". Alltså jag blir så provocerad, ska allting handla om att köpa nåt?!
Själv vill jag inte ha någon dyr gåva, för det är ju mina pengar lika mycket och behöver jag nåt köper jag det själv. Och risken är rejält stor att han skulle komma hem med nåt onödigt. Nää, man kan uppmärksammas på andra sätt. 

Vi var till Kokkola i fredags och där valde jag ut en blomma åt mig. Sen på söndagsmorgonen for jag å träna (tycker det är skönt att få det gjort på morgonen). När jag kom in hade de dukat fram frukost och barnen hade gjort kort. Det räckte för mig för att känna mig uppskattad resten av dagen. 

Okej, jag är medveten att vissa kanske inte håller med mig här, men detta är mina åsikter. Visst tycker jag också, eller framför allt barnen, om att ge en gåva åt mommo och fammo. Men vi brukar pyssla något istället. Något personligt tycker jag är så mycket roligare. Själv tycker jag också bäst om de gåvor barnen själva gjort. 

I år blev det krukor, som barnen målat på. Krukorna är förvisso köpta, men för en billig peng ;)



Helt ärligt skulle jag väldigt gärna ha såna krukor själv. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar