torsdag 7 augusti 2014

Astrid Lindgrens värld

Förra veckan var vi en tur till Sverige och Astrid Lindgrens värld. Jag har haft i tankarna flera år att vi skulle åka dit. Vi hade tänkt åka i fjol, men då kom Edla och ställde allt upp och ner ;)

Jag hade hört så mycket om stället och hade därför väldigt höga förväntningar. Ändå blev jag väldigt positivt överraskad. Barnen trivdes och vi trivdes. 2 dagar var för kort tid för att hinna leka på alla platser. Att hinna se alla föreställningar är omöjligt, eftersom det spelas över 50 per dag. Det siktade vi inte på heller. Det är enbart ett fåtal föreställningar som finns i schemat resten får man ha tur med och råka vara på plats när de spelas. 

Jag rekommenderar stället varmt. Vi skall absolut åka dit på nytt. 

Här får ni se en liten del av alla foton jag tog: 

Junibacken. Madicken säljer Lisabeth som slav.

Till och med Edla satt snällt och tittade under föreställningarna

Nils Karlsson Pysslings hus

Katthult




Edlas favoriter var dessa små hus, lagom för henne.



Mattisborgen

Vargklämman



Bullerbyn



Taxfree

när man är på resa får man festa till det

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar