lördag 23 september 2017

Legoland

Okej, var ska jag börja? Själv var jag inte så nämnvärt imponerad, eller jag hade nog för höga förväntningar. Z sa att det är som ett extra dyrt nöjesfält, och lite så kändes det nog för mig också. Visst finns det legobyggen lite överallt, men det var väl det lilla extra. Z har varit dit för en 20 år sen och enligt honom har det blivit mycket mera som ett nöjesfält. Missförstå mig rätt, nog tyckte jag också att det var intressant. Men jag hade liksom väntat mig mera. Sen kan det ju vara att jag inte riktigt fattar charmen med det hela. Enligt barnen var det i alla fall resans höjdpunkt. Alvin tyckte det bästa var Ninjagoworld och Lova tyckte faktiskt att Miniland var bäst.


Och visst är det lite intressant allt de byggt upp av lego.



Legoland är uppdelad i olika områden. T.ex. ninjagoworld, polarland, duploland. I alla områden finns det olika åkattraktioner. Första dagen var det mindre folk så köerna var inte så långa, men andra dagen var det nästan ingen vits att ens ställa sig i kön. I polarland finns det pingviner, och dessa tyckte framförallt Edla om. Länge stod vi där. 


Hajar kan man se på ett ställe som heter Atlantis.


Alvins favorit Ninjago.


Många olika restauranger att välja mellan.

Hoppas ingen som planerat en resa dit blev avskräckt nu. Jag berättade om mina åsikter, men det var ju för barnens skull vi åkte dit. Utan barn hade vi nog inte alls besökt stället. Och de var nöjda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar