lördag 9 september 2017

tillbaka bland de levande

Ja, så börjar det kännas. Jag i min enfald trodde ju att de borde svänga när jag fick penicillin mot bihålorna. Men egentligen var det då tröttheten kom. Så trött som jag var veckorna kring då läsåret började igen har jag aldrig varit förut. Inte ens med 40 graders feber. Dum som jag var väntade jag på att det skulle gå om, vilket det förstås inte gjorde. Till sist fick jag masa mig iväg till läkaren, som skrev två dagar sjukledigt och beordrade ett svalgprov. Och mycket riktigt var det angina jag hade. Att man kunde vara så dödstrött av angina visste jag inte, ingen sjuk hals hade jag. Men redan efter någon dag med penicillin kände jag att det började svänga och nu känner jag mig nästan normal.

Tänkte nu berätta lite om första etappen på vår resa i sommar. Det har ju gått en tid, jag vet. Men samtidigt känner jag att det även för mig själv är roligt att minnas tillbaka, just för att det gått en lite tid nu.
Vi startade på måndagskvällen med att köra till Vasa. Klockan 20.00 for Wasaline mot Umeå. Vi valde Wasaline för att det var mycket billigare. När vi anlänt till Umeå körde vi till parkeringen vid Ikea för att sova några timmar. Tidigt följande morgon startade vi färden mot Stockholm. I Stockholm bodde vi två nätter på en camping som heter Bredängs camping. En riktigt trevlig camping, rekommenderar varmt. Vi kommer säkert att besöka den igen. Jag hade reserverat platser åt oss, vilket var tur för campingen var full när vi anlände ganska sent. Hela följande dag spenderade vi i Stockholm. Det finns en tunnelbanestation riktigt nära campingen. Själv tycker jag ju att det är lite obehagligt med tunnelbana, men barnen tyckte det var spännande.


Inne i Stockholm strosade vi runt utefter Drottninggatan med alla andra turister. Vi shoppade nästan inget, bara en massa riktigt billiga pysselböcker. 
Jag hade lovat Lova och Alvin att vi skulle gå till slottet och titta på vakterna, så vi strosade runt en stund i gamla stan också. 
Min lillasyster jobbade i Stockholm i sommar, så på kvällen umgicks vi mest på campingen.


fortsättning följer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar