torsdag 14 september 2017

mot Köpenhamn

Dagen efter packade vi ihop och styrde kosan neråt. Det var en lång färd vi hade framför oss. Ganska sent kom vi fram till campingen i Köpenhamn. Den hade vi också bokat färdigt. Det var en trevlig camping, men tyvärr lämnade vi med en dålig smak i munnen för de hade bokat om oss. Vi hade bokat relativt nära varandra, men oss hade de flyttat till Nevada kändes det som helt ensamma utan någon annan i närheten. Där och då sa jag att jag kommer aldrig att rekommendera denna camping åt någon, så därför kommer jag inte att berätta vad den heter. 

En trevlig dag hade vi i Köpenhamn följande dag ändå. Lite strul med lokaltrafiken blev det. Jag hade, som alltid, tagit reda på hur vi smidigast slipper in till centrum. Tyvärr fungerade det inte riktigt så, utan nästan alla pendeltåg var inställda, även det vi skulle med. Som tur var det relativt enkelt att ta ett annat tåg till en metrostation istället och därifrån sen till centrum. Det blev ett byte extra, men inget speciellt besvärligt. 
Nyhavn. 


Jag hade ju lovat ungarna att vi skulle gå på ett museum. Det var deras ändå önskan. Valet föll på Guinness World record. Det låg så lägligt placerat utefter ströget också så..



Annars strosade vi ut efter ströget med en massa andra människor.



När de andra åkt tillbaka till campingen sökte vi oss ännu till Den lilla sjöjungfrun. Jag tycker det hör till att man sett den när man en gång varit i Köpenhamn och barnen hade läst om den i Bamse, så de ville absolut se den. 

På vägen tillbaka började det regna, och vilket regn. 
När vi kom till tågstationen en bit från campingen var vi båda tacksamma att vi tagit en cykel dit. Det föll på min lott (för att jag hittade) att cykla i ösregnet till campingen efter bilen för att hämta de andra. Som tur kom pappa i samma stund jag kom fram till vagnen. Han hoppade i bilen och jag fick ta av mig mina dyngblöta kläder. Resten av kvällen höll vi oss inne i vagnen och spelade spel. Följande morgon hade jag en lättnadskänsla i mitt bröst, för vi packade i hop och styrde kosan mot Legoland. Äntligen behövde jag inte se denna camping mera. Egentligen är det synd, för det var en trevlig camping. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar