tisdag 2 januari 2018

året 2017

Då har vi firat in det nya året. Här på bloggen tänkte jag göra det genom några frågor. Jag använder samma som i fjol. för jag tyckte om dem. 

Gjorde du något år 2017 som du inte gjort innan?
En del småsaker förstås, men inget stort så

Genomdrev du någon stor förändring?
Nej, allt lunkade på som vanligt

Vilket datum från 2017 kommer du att minnas bäst?
När jag försöker tänka på det, kommer jag inte på ett enda datum jag skulle komma ihåg. Det är klart det hänt saker jag kommer ihåg, men inte så att jag skulle komma ihåg datumet.

Vilka länder besökte du?
Tjeckien, Tyskland, Danmark och Sverige

Prags eiffeltorn

Tropical Island utanför Berlin

Bästa köpet?
Måste även i år säga resorna, speciellt sommarens resa till Danmark och Sverige

"den lille havsfrue" i Köpenhamn

karusell på Legoland

Vad gjorde dig riktigt glad?
min graviditet, familjen, resorna. Listan kunde göras lång

Vad önskar du att du gjort mer?
kommer inte på något

Vad önskar du att du gjort mindre?
stressat kanske

Bästa boken du läst i år?
Simon Häggströms böcker "Skuggans lag" och "Nattstad" om prostitutionen i Stockholm. Rekommenderar! Tidvis tunga och mörka böcker, men intressanta och man får en inblick i något man inte haft en aning om innan

Största misstaget?
Skulle inte säga att jag gjort något fatalt misstag

Dyraste köpet?
Skogen, eftersom lånet nu är bortbetalat faller det väl under denna kategori

Något du önskade dig och fick?
graviditeten bland annat

Något du önskade dig och inte fick?
Flera resor, som vanligt

Vad gjorde du på din födelsedag?
har inte den blekaste aning

Finns det något som hade gjort ditt år ännu bättre?
Att jag hade fått må bättre, nu har det sista halvåret gått åt till en massa graviditetsbesvär

Vad fick dig att må bra?
familjen


Vad tänker du göra annorlunda detta år?
Efter ett par år ute i förvärvsarbete ska jag nu vara hemma nåt år

Vi ser med tillförsikt framemot år 2018


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar