tisdag 9 oktober 2018

dåtid-nutid del 1

Av en slump hittade jag gamla foton, som jag tagit innan vi började renoveringen av vårt hem. Fotona var inte många, men jag blev inspirerad så jag letade fram flera foton var det syns hur det såg ut förut. Dessa tänkte jag nu visa åt er i en serie jag kallar dåtid-nutid. Och självklart kommer ni att få se dagsfärska bilder av rummet ifråga. 
Vi flyttade in 2010, så alla gamla foton är tagna då eller tidigare. 


Vi börjar med det rum som under min uppväxt kallades spisrummet. Vid det här laget var dock spisen borttagen. Ni ser att det var modernt med bordar och skrikiga färger då. 


Följande foton är tagna idag och ur samma vinkel som föregående. 



Man kan säga att det ändrat lite. 

I nästa del ska ni få se det rum som var min lillasysters och som idag är en del av vårt sovrum. 



1 kommentar: