lördag 6 juli 2019

Edlas födelsedagstårtor

Igår blev det äntligen dags att fira Edla. På grund av jobb och olika resor hos oss och andra blev det först nu. Men bättre sent än aldrig sägs det ju. 


Två tårtor gjorde jag. En barbietårta och en frukttårta, vilket var Edlas önskemål.
Barbietårtan har jag haft på to do-listan i åratal. Ända sen jag köpte barbiekroppen från Tiimari. Ja, ni läste rätt jag köpte den från Tiimari. Så det är ett antal år sen. För att få till kjolen fyllde jag tårtan i en skål och vände den upp och ner på den när den ännu var halvfrusen. Som fyllning hade jag jordgubbsmousse och täckt är den med dumlefluff. 


Edla önskade sig en frukttårta. Nåt mera hur den skulle vara kunde hon inte säga så jag gjorde en klassisk cheesecake med persika och melon som dekoration. Botten är digestive. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar