tisdag 2 juli 2019

en ny tavla till köket

Jag har äntligen fått gjort en tavla till köket, väggen har gapat tom rätt länge nu. Det blev en broderad variant. Mönstret har jag ritat själv, men idén har jag nog snott. 


Lite pillande var det innan jag fick ihop det. Visst fanns det fina mönster att köpa färdigt, men jag ville ha ett i svart vitt och enkelt, och ett som passar i ett kök. 


Riktigt nöjd blev jag faktiskt. Roligt var det att designa lite själv, tror minsann att jag ska pröva på att göra det mera. Billigare blir det också, för ofta har man restgarn man kan använda. Som här har jag enbart köpt tyget, det svarta garnet har lämnat över från nåt annat broderi. Jag köpte en större tygbit för nån enstaka euro och till den här tavlan gick det åt en väldigt liten del. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar