tisdag 23 juli 2019

livstecken och virkade grytlappar

Vi lever nog, men bloggen har fått ta ett steg bakåt ett par veckor. Maken är åter i jobb och vardagen skymtar om hörnet, nästan. 
Vi har hunnit en del ändå under dessa veckor av frånvaro. Jag och barnen har besökt mammas kusiner i Kvevlax, som sig bör varje sommar. Barnen har haft övernattningsgäster. Jag har umgåtts en del med vänner. Och så har vi varit en del på villan och umgåtts med barnens kusiner.
. Och vi har nästan hela huset färdigt målat, vilket var sommarens projekt. Baksidan kvar och förstås garaget. 

Idag har jag och Minja besökt en vän till mig, som nyss flyttat in i sitt nybyggda hus. Till henne virkade jag två par grytlappar. (efter att ha snokat på insta vilka färger hon har i köket)


Mönstret är drops och du hittar det på garnstudio.com. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar