söndag 2 november 2014

mitt senaste loppisfynd

Ska jag vara ärlig tycker jag att loppisarna i Jakobstad är värdelösa. Jag har varit dit hur många gånger som helst utan att hitta nånting. Jag misstänker lite att det blivit så att eftersom loppis blivit så populärt tror folk att det går att sälja vad som helst. Men nu senast hittade jag faktiskt en gammal skolplansch för 5euro.

Den föreställer Jairus dotter, som Jesus väckte upp från de döda.


Jag funderade länge var jag skulle sätta den. Till sist blev det ändå så att jag hängde upp den på väggen i vardagsrummet.


Om den passar stilmässigt in hos oss är jag lite tveksam till, men helt ärligt struntar jag i det. Jag följer ingen speciell stil när jag inreder utan tycker jag någonting är fint struntar jag i om det passar eller inte. Juryn för "suomen kaunein koti" kanske inte skulle vara så förtjusta av alla olika stilar, men nu ska ju inte de hit som tur är. Jag tycker det blir mera personligt om man följer sin egen smak istället för någon annans. På det sättet känns det mera som vårt hem och i alla fall jag vill trivas i mitt hem.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar