fredag 3 februari 2017

kakan med det onödigt långa och krångliga namnet

Chocolate chip dough brownies heter dessa godbitar. Jag kan inte förstå varför man måste döpa bakverk till så långa och onödiga namn. Javisst, namnet visar ju precis vad det handlar om, men ändå...
Dessa kakor är helt enkelt brownies med ett lager cookiesdeg ovanpå garnerad med smält choklad. Ni som gjort cookies har säkert också smakat på degen, och visst är det så att degen är nästan godare än själva kexen. När jag hittade receptet på dessa, faktiskt i en bok jag lånat, måste jag ju testa. 
Receptet hittar ni även här. Riktigt goda små bakverk är det. 



För övrigt har jag inte gjort typ nånting den här veckan. En envis förkylning satte tänder i mig också förra helgen. All min energi ha gått åt att orka ta mig genom jobbet varje dag. Jag kunde se mållinjen hägra runt hörnet igår med bara en arbetsdag kvar innan helg. Men min röst som inte varit sig alls lik denna vecka försvann nästan helt och sen kom också huvudvärken och en ännu större trötthet. Jag fick nog ge mig och vara hemma idag. Nu tittar Edla på barnprogram så jag tror jag ska passa på att slänga mig en stund. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar