lördag 28 januari 2017

bananplättar

Ja ni, ni har antagligen lärt er vid det här laget att jag oftast är månader (ibland år) efter andra. När boomen gått över då kommer jag in och tror typ att det är något nytt. 

Igår var jag hemma med en krasslig Edla. Som vanligt hade jag planerat att göra en massa här hemma och som vanligt blev det inte så. Jag vill ju allra helst bara sticka. Jag fick i alla fall tapetserat en vägg i Lovas rum, bakat en sats bröd och fixat ett antal söndriga böcker, som väntat i åratal känns det som. Ja, och handlat mat, till det krävs det ju en halvdags kraftansträngning ibland. 
Och när jag för en gångs skull var hemma när barnen kom från skolan passade jag på att steka plättar till mellanmål. 


Jag följde flera olika recept och gjorde nånsorts blandning av dem. 4ägg, 2 bananer, ca 0,5 dl mjöl och kanel som smaksättning blev till riktigt goda plättar. Lär nog inte vara sista gången jag gör dessa. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar