tisdag 13 juni 2017

dopgåva i tre delar

I lördags döptes ungarnas ljuvliga kusin Nelia. Ett trevligt hemmadop fick vi vara med om, med massor av gott att äta, både sött och salt. Vädret visade också sin bästa sida så barnen fick leka av sig därute. 


 Som gåva hade jag gjort tre saker. En bokstav, en fågel av afrikanska blommor och sen hade jag broderat en födelsetavla. Mönstret till bokstaven hittar ni här. Vissa bokstäver är enklare att göra och vissa svårare. N var den svåraste jag gjort hittills. Jag virkade med dubbelt bomullsgarn för att få bokstaven större. Jag har helt slutat med akryl eller ullgarn till sådana projekt, för de luddar ju så. 


Svägerskan önskade även att jag skulle baka två banoffiepajer, och självklart gjorde jag det. Det var länge sen jag bakat detta, och det är verkligen synd. För banoffiepaj är sååå gott och framförallt enkelt att göra. Jag måste minsann skärpa mig. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar