måndag 5 juni 2017

ett efterlängtat kalas

Edla hade väntat på sitt kalas enda sen Lova och Alvins kalas i mars, så ni förstår att glädjen inte visste några gränser igår när det var dags. Lite svårt hade hon att först förstå att det inte var hennes födelsedag då. Vi fick förklara flera gånger. Men paket det fick hon igår och som hon väntat. Det bästa var ju ändå som vanligt att få leka med kusin Aron. 



Lova hade gjort två olika pannacotta. Den med sura persikor var såå god. Den andra är med gelehjärtan.

När jag ställer till kalas brukar jag bjuda även på mat av något slag. Men den här gången kände jag att jag inte orkar det. Istället gjorde jag pizzamuffins med bacon och skagenröra på malaxlimpa. Kan det finnas något godare än malaxlimpa och skagenröra? Kakan längst till höger är en passionsmousse och den i mitten är en kladdkaka.


I fredags köpte jag en bukett rosor. Redan på lördagen började några blommor hänga. Då klippte jag av dem och satte dem i en skål. Blev en fin bordsdekoration.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar