onsdag 7 juni 2017

Min bebis har blivit stor


Imorse var det exakt 4 år sedan en guldklimp på 4,5 kg anlände till oss. Hon är oftast en solstråle som förgyller vår tillvaro. Men hon har en annan envis sida också, och den sidan leker man inte med. Hon vet vad hon vill om man säger så. Jag tycker att hon växt upp allt för fort, antagligen beror det till stor del på att hon umgåtts så mycket med storasyskonen. Hon har snappat upp deras språk helt enkelt. Ofta blir jag förvånad över hur stort ordförråd hon har. Så är hennes favoritspel också Alias.

Jag och tvillingarna började dagen med att sjunga för henne, så fick hon öppna paket. Efter frukosten styrde vi kosan mot stan för en del ärenden. Dagen till ära fick Edla välja mat. Jag tror ingen av oss blev förvånad när hon valde franska och korv. Så vi festade till det och hämtade ett par grillpannor från korvgörans. 
När sen far i huset kommit hem från jobbet festade vi med glass och en chokladbollstårta Lova gjort. 
Bra väder har vi också fått ha idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar