lördag 3 juni 2017

sommarlov!!



     
Nu är sommarn här
till fröjd för gamla och unga.
Ty sommaren följer i dess spår
med nyfött liv i varje snår
Och alla fåglar sjunga.


Jag har inte riktigt fattat det, tror jag. Egentligen känns det som en vanlig fredagskväll, antagligen för att det var jobbdag idag. På måndag, när jag kommer på att jag inte behöver gå till jobbet, slår det väl mig. 
Edla har födelsedag på onsdag, imorgon ska vi fira henne. Det betyder att vi städat och fejat idag. Annars brukar jag sätta hela första lediga veckan på att ordna upp huset, som vanligtvis lämnat åt sitt öde mitt i de sista veckornas stress. Så på måndag kommer det att vara så skönt att vakna när det redan är städat här. 
Annars har vi inte så mycket planerat den första veckan. Lova har två kalas och sen har jag lovat barnen att vi ska åka till simhallen. De var så ledsna p.g.a vädret. Nästa helg ska vi på dop, så just nu stressar jag lite för att hinna få klart dopgåvan. Efter den är klar har jag inga måsten när det gäller handarbeten. Ska bli riktigt roligt att få ta itu med sängöverkastet igen en tid. 

En del planer för sommaren har vi ju nog förstås, men det får jag ta i ett annat inlägg. För nu är jag för trött. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar