torsdag 16 april 2015

cookies med choklad


Häromdagen fick jag sån lust att baka. Frysen gapade lite tom också så det passade bra. Jag hittade både vitchoklad och mörkchoklad i skåpet och kom på att det skulle ju passa till cookies. De flesta cookies innehåller ju farinsocker, vilket jag inte hade. Farinsocker är nog det godaste i cookies, men har man ingen sånt i skåpet kan man inte använda sånt heller. Efter en del grävande hittade jag ett recept med vanligt strösocker. Efter lite modifierande, blev det ändå till goda cookies. 

Just nu har jag fått en sån förkylning på halsen. Jag brukar inte bli förkyld, men när jag blir det är det ordentligt. Hoppas bara att jag inte får den där höga febern som många haft. Maken ska nämligen till Gällivare nästa vecka och det vore ju verkligen tråkigt ifall han måste lämna hem bara för att jag är sjuk. Jag som aldrig är sjuk. Det är faktiskt sant, jag är väldigt sällan sjuk. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar