torsdag 2 april 2015

ny kudde

Påsk, vilket betyder att jag börjar längta efter sommaren så småningom. De senaste veckorna har jag rensat en hel del här hemma. Bland annat har jag rensat mitt klädskåp, 70% av mina kläder åkte till missionstugan. Det var kläder jag aldrig använt eller använt väldigt lite. 
Jag har haft en tendens att samla på mig fina kuddar, till makens förargelse. Visst är det fint med kuddar, men när de ändå oftast ligger på golvet.. Nu har jag även kört en svart sopsäck full med prydnadskuddar till missionsstugan. 
Men då kommer vi ju till detta, jag köpte en ny somrig kudde. För att den var så fin. Jag rättfärdigar det med att istället för 4 kuddar i soffan har vi nu endast en. Den är somrig och jag längtar bara mera efter sommaren. Då passar det ju bra att maken och jag ska inviga grillsäsongen ikväll.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar