torsdag 16 november 2017

barnens favorit och veckoslut

Nu är alla prov korrigerade och vitsorden är inne. Dessutom är det ledig dag i morgon. Känns så skönt att jag knappt kan fatta det. Edla och jag ska åka till stan på en del ärenden från morgon, men sen ska vi ta det lugnt och baka en del, faktiskt. Bröd står åtminstone på to do listan. 
Nu är det 5 arbetsveckor kvar till jul kan jag tala om för er, ifall ni inte räknat själva. Julen närmar sig med storm steg. Jag känner att jag inte riktigt hinner med. Kan visserligen bero på att jag känner mig som en mindre smäcker elefant och inte klarar av att göra så mycket i gången. Men ungarnas adventskalendrar måste jag verkligen ta itu med, så det inte blir till sista stund. 


Idag tänkte jag tipsa om något som, i alla fall här hos oss, är barnens favorit (även pappan i huset äter dem gärna). Chokladdoppade marshmallows. Varför inte göra dessa till lillajul för att festa till det lite? Dessa har jag doppat i mjölkchoklad och strössel med polkasmak. 


Resten av chokladen blandade jag med lite strössel och hällde i formar. Även de tog snabbt slut. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar