måndag 27 november 2017

julen nalkas

Med några dagar kvar till lillajul försöker jag feja på här hemma. Det börjar kännas riktigt jobbigt att stå längre stunder, men lite jul i hemmet vill jag ha ändå. Julgardinerna är halvt uppe. Jag fick så ont i ryggen så det var dags för en paus. 
Förutom allt julpyntas börjar vi bli utan bröd, så nu är första plåten i ugn. Dessutom har jag lovat Lova att vi ska göra julgodis, så det står också på to do-listan idag.
På tal om julgodis kan jag berätta om ett riktigt smarrigt och enkelt sådant, speciellt om man som jag älskar pepparkakssmak. 

rischoklad med smak av pepparkaka

250g choklad
1dl grädde
2msk smör
1tsk pepparkakskrydda
7dl rice krispies

Smält chokladen. Koka upp grädde, smör och pepparkakskrydda. Låt svalna en stund. Blanda ihop allt. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar