fredag 3 november 2017

gåvan från finska staten


Ja, visst är det så att det ligger en liten fyra i min mage och gror. I början av februari är det tänkt att lillasyster ska vara färdig att se dagens ljus. Om allt går som det ska med andra ord, vilket vi förstås hoppas och ber om. Bra har jag ju inte fått må precis. Sommaren for till illamåendet, sen kom förkylningen och anginan. Men nu lider jag endast av väldigt lågt blodtryck, med illamående och hjärtklappning som följd. Annars tycker jag att jag mår hyfsat. 

Häromdagen hämtade jag ut mammalådan. Med Edla tog vi ingen sådan, men den här gången tyckte jag att det fanns massor av fint. 


sovpåsen är ju för ljuvlig och halaren tycker jag är såå fin


färggrant och åter färggrant, sånt gillar jag. Edla blev också speciellt förtjust i de randiga bodysarna. Jag hade sparat mycket mindre babykläder efter Edla än jag trodde, så alla kläder ur lådan kommer nog till pass. Jag har köpt väldigt lite, och inte kommer jag att köpa mycket heller. Hon föds ju mitt i kalla vintern då man mest hålls hemma, så vad hon har på sig här hemma spelar inte så stor roll tänker jag.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar