måndag 14 maj 2018

sommarens to do-lista i trädgården

Jag har ju stora planer för trädgården denna sommar. Få se sen hur mycket vi verkligen hinner med för vi har en del resor inplanerade också. Maken har redan börjat med att ta bort pilträden vi haft vid sidan av huset, för där ska komma annat.
Följande saker finns med på listan:
-allt skräp ska bort (är det nån som behöver en oljetank, kom och hämta!)
-bärbuskarna ska flyttas, en del har vi nog köpt nya. På samma gång ska vi göra en köksträdgård. 
Nånting i  stil med detta hade jag tänkt mig.

-Växthusen ska flyttas dit, men det blir nog först till hösten.

Nu har ju jag två mindre växthus, men jag skulle vilja ha lite såhär med bord och stolar.

- Vår gårdsplan är så blöt så maken tänkte gräva ner rör 
- vi ska anlägga ett jordgubbsland
- en del av huset borde målas. Vi har bott här i åtta år och ännu är det omålat på vissa ställen som pappa började med för x antal år sedan.
- Jag drömmer om en ny altandörr, från vardagsrummet. Just nu går dörren från vårt sovrum, vilket betyder att alla springer där genom. 

Sen finns det ju mindre projekt också, som altanen som jag hoppas jag äntligen får helt klart. Måste bara få köpt möbler och sånt. 

uppdatering kommer vartefter..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar