lördag 26 maj 2018

pyssla ihop ett vindspel

För nån vecka sen knådade jag ihop en trolldeg, som barnen använde till att göra morsdagspresenter av. På samma gång passade jag på att göra ett vindspel till terrassen. Det här spelet har inte så mycket ljud när det blåser, men det är desto finare att titta på. 
Jag använde utstickare till blommorna och när de torkat spraymålade jag dem. Till själva hänget har jag använt ett liten metallkrans och en gammal kökshandduk, som jag klippte i remsor. Det enda jag köpt nytt är metallringen, allt annat hittade jag i skåpen. 




recept på trolldeg:

2 dl salt
2 dl vatten
2 msk olja
4 dl mjöl

Blanda ihop allt. 

Jag brände våra skapelser i ugnen på 100 grader i 8 timmar. Mina blommor hade nog blivit klara tidigare, men barnen hade en del tjocka grejer. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar