måndag 4 maj 2015

grillsäsongen är här

Valborg kom och gick snabbt. Men nu är vi ju faktiskt in i maj, vilket betyder att sommaren snart är här. Maken och jag har nog grillat lite förut också. Men i helgen grillade vi för första gången i år en riktig måltid. Grillat är ju så gott, så jag tror att jag ska ta som en utmaning att grilla massor i sommar. Annars brukar det lämna lite faktiskt. Det är enklare att koka eller sätta maten i ugnen. Nu saknar jag endast lite inspiration vad man kan grilla och hur. Måste ta riktigt och sätta mig ner och googla runt lite.


En väldigt positiv överraskning var klyftpotatisen som blev så god på grillen.


åt ungarna grillade vi spätt med köttbullar och knackkorv. 



Vi hade lite hemmagjord glass i frysen, så till efterrätt kokade jag en chokladsås och så åt vi glass med blåbär och chokladsås. Underbart gott. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar