söndag 31 maj 2015

sommarlov


Igår blev det en städdag deluxe. Och det behövdes kan man säga. Lite roligt att städa kan det nog vara när det märks så bra att man gjort något. Men synd att hassa bort en varm dag på det, speciellt när man ser vilket väder det är idag. Vi får verkligen hoppas att sommarvärmen kommer snart. Ungarna tjatar om att de vill simma. Och ska jag vara ärlig skulle det vara lite trevligt att hoppa i, bara det skulle vara lite varmare. I alla fall fick vi gjort mycket igår. Maken gjorde nytt golv på terassdelen som bestått av betong, och det blev så mycket bättre. Ni ska få se!
Och sen festade vi med hemgjord chokladglass. Glassen gjorde jag för nån dag sen av lite överblivna ingredienser jag hade i skåpet. Jag hade gjort praliner till Edlas kommande kalas, så resten av den smeten blandade jag i. Och sen fanns det en halv chokladplatta som var lite farlig för mig själv. Det blev sååå gott. 

Idag ska vi på min kusins examensfest. 

Men först tror jag att jag skall slänga mig och sova lite till.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar