onsdag 6 maj 2015

nyaste och finaste


Ser ni något anmärkningsvärt med min muminsamling? Ser ni min nyaste mugg? Om ni tittar riktigt noggrant, kan ni se den i mitten. Dessa muggar använder vi ju inte, och den nyaste kommer verkligen inte att komma i användning. Ni som har bra minne kommer kanske i håg vilken mugg jag har suktat efter. Den heter "Talviyö" och är säsongsmugg från 2006. Förut har jag känt att det är endast den här muggen som saknas för att jag själv ska känna att min samling är komplett. Men nu börjar jag sukta lite efter 90-tals muggarna också. Men då pratar vi en helt annan prisklass, och dit är jag inte villig att sträcka mig, ännu i alla fall. 
Talviyö var inte billig den heller. Den har stigit mycket i värde det senaste året. För ännu ett år sen fick man den rejält under 100-lappen, men nu kan den vara rejält över. Så när jag fick den för under kunde jag inte låta bli att slå till. 
Den här muggen är den allra, allra finaste av alla muggar, tycker jag.
Se själva: 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar