fredag 15 maj 2015

shopping i London

Det allra mesta shoppade jag förstås på Primark, men det är så mycket så det är värt ett eget inlägg. Nu tänkte jag istället visa lite annat jag köpte. Pund som de har i Storbritannien är värt lite mera än euro, men jag tyckte inte det var så hemskt dyrt där. Maten var t.om snäppet billigare än här. 

Cath Kidston. Vi hittade en stor affär, med massor av varor. Allting var så fint och jag hade verkligen svårt att bestämma mig vad jag skulle välja. Till sist föll valet på en liten ryggsäck. På flygplatsen sen fanns det också en affär, med snäppet billigare priser. Där köpte jag fisknecessären. 

En del hårband blev det också handlat, både från Primark och från andra ställen. 

Muminmuggar från The Moominshop. Emaljmuggen i mitten säljs endast i England, så ni kan förstå att jag suktat efter den, fin är den också. De två andra kan man köpa via weshop även här i Finland. De är åt Lova och Alvin som vardagsmuggar tänkte jag. 



Lite souvenirer måste man ju köpa också. Harrods är ju dyrt, men en liten fin burk med godis satsade jag på. Telefonkiosken kunde jag inte hålla mig från att köpa när jag såg den. Det är egentligen en sparbössa, fylld med tepåsar. Kanske det är meningen att man ska spara pengar till nästa Londonresa i den. Och en engelsk barnbok ville jag också ta med hem. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar