söndag 3 maj 2015

lyxig kladdkaka med maräng


Nästa söndag när det är morsdag är både jag och mamma borta. Idag överraskade vi henne med ett litet firande. 
Den här kakan har jag gjort förut, för många år sen, men då misslyckades den. Därför gjorde jag den lite annorlunda denna gång. Jag gjorde en vanlig kladdkaka, som jag gjorde lyxigare genom att blanda ner rejält med hackad choklad. Istället för att låta marängen gräddas med i ugnen gjorde jag en variant på sockerlag, som jag spritsade på först efteråt. För att ändå få lite färg brände jag marängen med gasolbrännaren.


Mamma har länge pratat om att hon vill att vi ska ta familjekort, men aldrig blir det av. Därför köpte vi ett presentkort åt henne på just en familjefotografering. Nu har vi ett år på oss att få det gjort.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar