fredag 8 maj 2015

packa mammas kappsäck


Imorgon kväll klockan 23.00 sätter vi oss i bilen. Mamma, jag och lillasyster. Vi har en lång natt framför oss, vi ska nämligen köra ner till Vanda flygfält, för att klockan 08.30 stiga på ett flygplan som tar oss till Gatwick, London. 
Kappsäcken börjar vara packad, pengarna är växlade och passet framgrävt. Och resfebern börjar infinna sig. Jag kan inte riktigt fatta att jag faktiskt ska åka till London. Jag ska shoppa vid primark och åka deras underground. Och en hel massa annat också förstås. Dessutom lovar de vackert väder och framför allt varmt. Endast 27 grader på tisdag, det ni. 

Men här borde städas först, blää. Det är konstigt. När maken åkte bort stressade jag med att städa före och nu verkar det bli samma sak när det är jag som ska åka bort. 


Om några dagar kommer jag att susa runt här i Londons tunnelbanesystem, ofattbart


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar