tisdag 19 maj 2015

nya tavlor


Två av mina nyaste loppisfynd är dessa. Två gamla, härliga bilder. Det fanns så många att välja mellan, men till sist fastnade jag för dessa: gran och tall. 
Jag har länge tänkt på att jag borde få nåt nytt till tamburen. Så det var ju tur att dessa bilder blev perfekta där. Och så får jag konstatera att det aldrig är fel att ha ett antal ramar hemma färdigt. Nu fick jag upp bilderna meddetsamma utan att behöva vänta på ramar. Tålamod är inte precis min starka sida, så att säga. När jag kommer på nåt skulle jag behöva få det gjort med bums, på sekunden.



På tal om tålamod kommer ju eurovision ikväll. Där har jag lärt mig lite tålamod eller så har intresset svalnat lite. Med det menar jag att för x antal år sen var det årets höjdpunkt för mig, som jag väntade. Genast tävlingen var avgjord började jag längta till nästa års tävling. Jag slukade allt som handlade om detta. Jag köpte cd-skivor och bandade in. Ja, det är sant. Jag tror att jag kunde 2000-års tävling utantill. Forfarande kommer jag ihåg, förutom vinnaren, att Ryssland blev andra med en låt som hette Solo, Lettland blev tredje med Brainstorm och låten My star. Dessa låtar minns jag fortfarande hur de går. Kroatinen hade en jättebra låt som hette Kada zaspu andeli och Belgien kom sist helt utan poäng. Sångerskan hade en förfärlig klänning. Jag kommer nog ihåg en hel del annat också från det året, men jag låter det vara. Ni kanske inte är så värst intresserade ;) Nu för tiden kan jag inte påstå att jag väntar precis lika mycket. Det är klart att jag tittar på det (jag har inte missat en tävling sen 1998) och tycker att det är intressant, men där stannar det. 
Ikväll blir det lite extra spännande, eftersom Finland tävlar i kvällens semifinal. Det ska bli så spännande att se hur det går för Pertti Kurikan nimipäivät.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar