söndag 7 december 2014

fulaste pepparkakshuset

Ja, alltså detta gick ju inte som jag tänkt mig. Det var betydligt svårare än jag trott. Jag vet inte hur många gånger jag var på väg och ge upp. När jag fått upp en vägg ramlade den andra ner osv. Men nu är jag nästan lite stolt att jag fick ihop det. Jag menar, det regnar in och väggarna är sneda, men det står. Lova och Alvin har dekorerat varsitt tak och de är så nöjda över vårt hus, vilket kanske ändå är det viktigaste. Detta var ju mitt första hus, nästa gång går det förhoppningsvis bättre. 
Och nu ska ni få se bilder av något som är långt ifrån perfekt.





6 kommentarer:

  1. Vet int med vad du limmat ihop väggarna, men om du smälter lite socker i en stekpanna, doppar kanterna å snabbt som katten trycker fast den mot den andra delen, så lossnar det aldrig:) men det stelnar snabbt, och är fruktansvärt varm... /camilla

    SvaraRadera
  2. jag tänkte att jag skulle få ett lite godare hus på detta sätt, sockret e ju så fruktansvärt äckligt. Men det blir nog att testa det ändå nästa gång.

    SvaraRadera
  3. Ok, jo sockret e int så gott å fint, men man kan ju dekorera över skarven med glasyr:)

    SvaraRadera
  4. Det går alldeles utmärkt att limma med kristyren. Å torkar snabbt. Kom till Bosund nästa gång så ska du få lite tips. =)

    SvaraRadera
  5. Johanna, tror du ja kan ha laga e fö lös, tå e to så läng ti tork

    SvaraRadera
  6. he er möjligt. nga minut ba to i ti törk, å san lägge man tatsi på plats...

    SvaraRadera