fredag 19 december 2014

jullov

Visst är det väl härligt när det äntligen kommit snö. 
Nu har ungarna jullov och bara gubben kommer hem är vi alla lediga länge. Gubben ska i jobb först 6 januari, det ni. Misstänker att vi inte kommer att se till honom nå mera för det ändå, men vi behöver ju ved för att inte frysa. 

Nu sover Edla ute i snöyran och jag ska fortsätta med städandet. Jag tycker att förmiddagarna brukar gå så snabbt. Med ett huj är klockan 13 och tvillingarna ska hämtas från förskolan. Men idag har jag fått gjort en hel del faktiskt. Jag har bakat en mjuk pepparkaka att ta med i kväll när vi ska på besök, sen har jag gjort en hel del glass, köttbullar till julafton har jag också gjort och fått paketerat in de sista klapparna. Dessutom har jag hunnit börja med städningen. Jag bestämde mig för att imorgon ska det vara färdigt ställt till julen, i alla fall städningen. För efter det vill jag bara njuta. Baka och sånt är inte jobbigt så det gör jag gärna. Men det mesta av den sorten tänkte jag nog också ha klart. Vi har program nu i stort sett varje dag fram till nyår så värst mycket tid över finns det inte. Bra att ha det mesta gjort färdigt då. 

Men städningen var det som kallade nu.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar