lördag 20 december 2014

granen står så grön och grann i stugan

Idag har vi städat, städat och tagit in julgranen. Jag var inte avundsjuk på maken som skulle till skogen i morse efter en, men hem kom han och fort tog det. 

När vi flyttade hit bestämde jag att vi ska ha äkta gran. Och fastän det är mycket jobb är det ändå så värt det. Bara tanken på doften..
Ikväll har då ungarna och jag klätt den. Jag har inget till övers för granar med endast guldglitter och guldfärgade bollar (färgen var bara ett exempel). Nej, en gran ska olika bollar och grejer. Och barnen ska få klä den. Som i alla fall mina ungar väntat på att vi ska ta i den så de ska få klä. Jag har samlat på mig lite gamla bollar och grejer, en del lämnade mamma kvar när de flyttade och en del har jag fått av min farmor. De gamla och retro julgranspynten är riktig jul enligt mig. I år hade Lova gjort något i förskolan som hon ville hänga dit. Och det var riktigt kul att säga åt henne att hon får göra det. Annars brukar de få ha det mesta de gör i sitt eget rum, så att inte vårt hem svämmar över av grejer. 




detta kommer nog att bli min favoritplats under julen
Ifall det är någon som vet hur man får flera bilder bredvid varandra skulle jag vara tacksam ifall ni förklarar åt mig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar