fredag 2 oktober 2015

All inclusive




Jag vet att det blivit lite tjatigt med inlägg om Turkiet, men det här är sista, jag lovar. Jag vill ju berätta om maten också.  Som jag tidigare nämnt hade vi ju all inclusive. Vilket betyder att man får äta och dricka så mycket man vill. Det fanns mat att få nästan dygnet runt om man ville det. Först frukost förstås och sen rullade det på med lunch och middag. Och alla "korvkioskar", som lillasysters pojkvän kallade dem. Det är helt enkelt olika stånd ut efter stranden där det fanns allt från fiskpinnar, pizza, bröd, plättar och hamburgare. Det fanns minst sagt att välja mellan. Den egentliga lunchen serverades i olika restauranger mellan 13 och 16, och sen serverades middagen klockan 19 i stora restaurangen. På stranden fanns även några ala carte restauranger, men vi åt aldrig där. Det var enklare med barnen i den stora restaurangen. 

det fanns massor av olika sallader att välja mellan

Hur smakade maten då? Ja, den är ju annorlunda än här hemma. Barnen tyckte att den inte var god, och det kan jag förstå. Men jag personligen tyckte nog att mycket var gott. Sen fanns det ju förstås sånt som var mindre gott också. Men jag hittade nog något att äta vid varje måltid. För två år sedan serverades ris och pommes till alla måltider, inget annat. I år hade de förnyat sig lite, för det serverades mos, gräddpotatis, lasagne, klyftpotatis och en kväll hade de till och med lapskojs. Jag skulle kunna gissa att de fått in önskemål/klagomål. Det funkar ju inte att barn äter pommes två gånger om dagen i två veckor. 


En av mina favoriter var olika lökröror. De var så goda. 


här äter vi lunch på stranden

Förutom all mat fanns det massvis med kakor och tårtor. På dagarna fanns det olika patisserier där man kunde hämta småbröd.
Dessa kakor serverades vid middagen




Det ser gott ut, eller hur? Men helt ärligt är det inte det. Jag kan inte fatta hur någon kan få bakat något som smakar nada. Det är sant det enda som gick att äta var fylltårtan. Och jag smakade av mycket. Samma sak med småbröden, helt smaklösa. 


Men inte gick det någon nöd på oss. Vi åt frukt istället. Och det fanns det också massor av.


Och glass var gott. Det fanns endast på stranden, vilket kanske var lika bra, för jag tror Alvin åt en fem sex stycken per dag. Alltså de dagar vi höll till där. Han sa själv att han tappade räkningen till sist. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar