fredag 23 oktober 2015

nya mattor


Vi har varit länge utan mattor i tamburen. Ända sen Edla använde gåstolen, på något sätt var det som enklast att kasta ut mattorna då. Och egentligen har jag inte ens saknat dem, tills nu. Det sa som klick när jag kom på att det börjar vara dags att skaffa dit nya. Och som jag letade och letade, på nätet alltså. Allra helst skulle jag ha en enda matta som sträcker sig genom hela korridoren, men då borde den vara 6-7 meter, och nån sån hittade jag inte hur jag än sökte. Till sist blev det dessa två istället. På något sätt ser det mera städat ut med mattor på golven. Jag vet inte, men det har alltid sätt ut som om städningen är på hälft här hos oss, utan mattor alltså. Nåjaa, det om det.


Jag skall snart krypa i säng, för i natt åker jag någonstans jag velat väldigt länge. Jaa, en del av er gissar säkert redan. Klockan 02.00 har jag ställt klockan på, för 03.00 startar bussen norrut mot Luleå. Jag kan inte fatta att jag äntligen ska uppleva detta, så mycket har man hört. 
To be continued..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar