tisdag 13 oktober 2015

ett paket med guld

Förra veckan damp det ner i postlådan, guldet. Ett år i foton, ett år av våra liv. Nu har jag börjat sortera och limma in i album. På samma gång kan jag inte låta bli att tänka på hur mycket ryms i ett år. Glädje och sorg. Vårt senaste år har bestått av allt från begravning till bröllop. Jag tycker dessa foton är så värdefulla. På samma gång jag limmar in dem i album återupplever jag händelserna igen. Jag susar ner för pisterna vid Levi, jag åker Londons tunnelbana, jag firar jul och ungarnas födelsedagar, jag sitter i den gassande solen och ser när min kusin gifter sig. Vårt tredje fadderbarn döps och vi åker till Helsingfors och Högholmen. Och massor mer och allt detta förstås varvat med vardagsfoton. Edla som spillt hela mjölpaketet på golvet och de söta ungarna som bäddat ner sig allihopa i vår säng.
Så länge det går att framkalla foton kommer nog jag att göra det.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar