söndag 4 oktober 2015

kanelbullens dag

Mina bullar är inte vackra, men desto godare

Varje år den 4 oktober infaller kanelbullens dag. Det är en dag som jag brukar uppmärksamma med att just baka kanelbullar. Jag bakar inte bullar ofta alls, kanske det till och med är första gången i år. I år infaller den dagen idag, alltså på en söndag. Jag ställer mig inte och bakar bullar en söndag. Vilken tur då att jag i fredags fick en sån lust att baka bullar, utan en tanke på kanelbullens dag. Jag tycker nog att man bra kan fira lite på förhand, vilket var precis vad vi gjorde i fredags. För övrigt tycker jag att kanelbullen verkligen är en sak man kan fira lite. Något godare än en (eller flera) färsk bulle och ett glas kallt mjölk kan ju inte finnas.  


Och hörni, snart är det jul. Jag åt min bulle med mjölk samtidigt som jag bläddrade i en tidning jag inte kunde hålla mig från att köpa.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar