måndag 18 april 2016

pepparkaksbiskvier


Vem har sagt att pepparkakskrydda endast passar ihop med julen? Den här smaken på biskvier passar bra när man vill ha nåt helt annorlunda. När man blivit led alla vanliga chokladsmaker. Det finns ju massvis med recept på olika fyllningar, bara att googla så kommer det upp hundratals. Men jag tänkte dela detta recept nu, så avgör ni själva ifall ni gör dem nu eller väntar till julen ;)

Receptet hittar ni här. Jag har modifierat det lite, bland annat har jag ju förstås doppat kakorna i mjölkchoklad i stället för mörk choklad. Sen är ju inte mina ens nära så fina, men det bryr jag mig faktiskt inte i. Jag har sagt det förut och jag säger det igen, jag vill inte att mina bakverk ska se ut som om de kom från ett bageri. Jag tycker det är charmigt när det syns att det är hembakat. Oftast tycker jag att det ser godare ut då också. En stor orsak i detta fallet kan dock vara att jag endast äger större stjärntyllar, så då blir ju kakorna formade på det viset också. Men för mig gör det inget. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar