onsdag 3 augusti 2016

citronmarängpaj


För något år sedan cirkulerade denna paj på alla bloggar jag läste. Redan då tänkte jag att jag skulle pröva göra den, men sen lämnade det. 
Allt jag bakat i sommar har varit enkelt och det har gått snabbt, idag tyckte jag att jag ville göra något annat. Lite flera moment, och något jag aldrig gjort förut. Alltså blev det en sådan paj. 
Jag hade väldigt höga förväntningar för allt jag läst om denna paj har varit lovord. Först tyckte jag att denna är lite väl syrlig, men när den fått vila i kylskåp en stund är det som att smakerna fått sätta och allting gifter sig så mycket bättre. Då är den riktigt mums. Jag delar inget recept, för det är så enkelt att googla. Ni får hur många träffar som helst. Sen är det bara att välja det recept som passar er bäst. De flesta innehåller ju samma saker, för man kommer ju inte ifrån att citronmarängpaj består av botten, lemon curd och maräng. Vill man göra det riktigt enkelt för sig köper man lemon curden från butiken. Pajen blir säkert lika god för det. Det gjorde nu inte jag för, som sagt, ville jag ha lite mera utmaning denna gång. Vill man göra egen lemon curd kan jag berätta att det inte är svårt alls. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar