lördag 20 augusti 2016

honungsdagen

Att det kan vara skönt med en dag när man bara "mårar på". Efter en vecka med jobb är lördagen så där passligt seg. När jag var hemma var jag alltid riktigt rastlös på lördagarna. Då ville jag helst hitta på något. Men nu vill jag helst inte ha något program alls, lite städning och kanske bakning och sånt, men inget mera. I alla fall tills det känns att man kommit in i jobbvardagen igen. Så idag har jag bakat, bytt lakan och "mårat på", riktigt skönt. Ja, och drömt om någon resa, de har ju sååå billiga resor till Turkiet just nu. Drömmer om en resa till höstlovet, få se. 

Annars är det ju honungsdagen idag. Roligt är det att denna produkt uppmärksammas lite. Jag är tyvärr ganska dålig på att använda den till olika grejer. I bröd och olika bakverk kan jag tillsätta, men annars tar min fantasi slut. Ändå förbrukar jag ganska mycket, för jag har honung i te, och te det dricker jag en del. 


Honung är en trögflytande eller fast sockerlösning som honungsbin producerar av pollen och nektar, alternativt sekret från levande växtdelar eller utsöndringar från växtsugande insekter som bladlöss. Honung är en fermenterad råvara och innehåller värdefulla mjölksyrabakterier. (källa wikipedia)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar