tisdag 18 oktober 2016

höstlov

Här njuter vi för fullt av höstlov. Edla och jag har redan förbrukat två dagar. L o. A har varit i skolan två dagar, men nu är även de lediga. I måndags när L o. A farit till skolan sa Edla flera gånger att vi två ska inte åka nånstans, även hon har väntat på att få vara ledig. 

I måndags städade jag hela dagen. Jag fick faktiskt städat mycket mera än jag tänkt, t.om. tvättstugan. Nu är det roligt att hålla på med byke igen. 
Dessutom gjorde jag snabbt en "marmorbricka" av kontaktplast, som lämnat över från husvagnen, och en gammal ram. 


Idag har vi haft besök av en gammal vän, som jag återfått kontakten med. Det är så roligt tycker jag. 
Jag hade gjort en bountykladdkaka, en riktigt god kladdkaka.


Nu ska vi träffa vänner och bekanta i dagarna två. Och sen på fredag styr mamma, lillasyster, jag och barnen kosan mot Vasa för en hotellnatt och loppis och lite annat shopping. Som barnen har sett framemot denna lilla tripp. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar