lördag 29 oktober 2016

juliga chokladbräck

Nu kunde jag inte hålla mig längre, julen är ju ändå snart här. Tycker ni att jag börjar tjata på om julen för tidigt kan jag varna er, det kommer säkert bli en del här fram över. 
Jag skulle gärna sätta på en julskiva, men där har jag dragit den magiska gränsen 1.11. Barnen tyckte nog att vi skulle tjuvstarta redan idag. Och visst det skulle ha varit ett bra tillfälle, eftersom maken är i jobb (han kan inte med att jag börjar lyssna så tidigt). Men jag försöker nog vara strong med 1.11. Men på tisdag då ljuder det nog julmusik ur högtalarna här hos oss. 


Igår startade jag med julgodiset. Det blev enkla chokladbräck. Jag fullkomligt älskar dessa enkla men ack så goda delikatesser. Chokladbräck är ju, på samma sätt som rocky road, egentligen endast en blandning av massa gott. Det är kombinationen dina favoriter som gör det. 
Skillnaden mellan rocky road och bräck är att bräcken är mycket tunnare, mera som knäckebröd. Dessutom ska de brytas i bitar inte skäras som rocky roaden.
I dessa bräck har jag använt ett tunt lager mjölkchoklad och ett tjockare med vit choklad som grund. 
Sen har jag fyllt på med marshmallow, franska pastiller, susu-bitar och pepparkaka. Så gott! Få se hur länge de hålls i frysen. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar