onsdag 26 oktober 2016

mitt nyaste projekt

Oj, så fort en vecka kan gå. Höstlovet kom och gick i raketfart. Snart är det veckoslut igen. Man kan säga att veckorna går snabbt. Snart är det jul hörni. Jag tänkte faktiskt att jag skulle börja baka lite smått till julen redan på lördag eller senast nästa vecka. Jag har massvis med recept på sånt jag vill baka i år, så det gäller att börja i tid.


Det jag tänkte visa er nu är mitt nya evighetsprojekt. Jag drömmer inte om att få färdigt det i år, eller ens nästa år. I Vasa fick jag handlat garn så jag kommit igång, mera garn hamnar jag att helt klart att skaffa. Detta ska bli ett överkast till vår säng, hade jag tänkt. Jag har länge tänkt på att virka ett sånt. Länge funderade jag på olika rutor, men kom sen framtill att ett så stort arbete är tillräckligt arbetsdrygt utan en massa trådar att fästa och rutor att sy ihop. Det här jobbet är sånt som jag kommer att sätta undan emellanåt för att sen återkomma till nu som då. Annars är nog chansen att jag är så led hela överkastet när det sen är klart att jag inte vill använda det. Nästa gång ni får se detta ligger det på vår säng. Blir det då nästa år eller om 10 år, det återstår att se.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar