torsdag 5 januari 2017

de e på gång

Jag tänkte ge er en liten mellanrapport om Edlas kommande rum. Vi har fått bort all gammal tapet och väggarna är nu klara. 


Rummet är inte stort, som ni ser. En vanlig dörr går inte för i såfall skulle den i öppet tillstånd gå in i Lovas rum. Så där får vi klura ut något annat. Där var det är lägre i tak ska sängen komma och den tar upp hela den väggen. I etta hörnet, strax till vänster, är väggen sned. Där ska ett klädskåp finnas. Vi har funderat på att bygga ett själv för att få ut maximalt av alla centimeter av rummet, men vi har inte beslutat hur vi ska göra ännu.  
Och som ni ser är inte golvmattan den fräschaste heller. Det har maken faktiskt gjort redan, satt nytt golv i rummet. Men eftersom hela vinden, utom Lovas rum, har samma fula matta måste vi (läs: jag vill) ju sätta nytt golv på hela vinden. Nu kanske ni funderar hur det är med Lovas rum. Då kan jag berätta att hennes rum har laminatgolv. Nu har vi ju så otur då att den färgen som finns i Lovas rum tillverkas inte mera, så vi hamnar att byta golv där. Det som stör mig allra mest är alla olika golv som finns här. Att det kan vara irriterande.

Tapeten i Edlas rum är jag i alla fall förälskad i

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar