lördag 21 januari 2017

fina pippin


Det är nu en tid sedan jag gjorde dessa fåglar. De har suttit så fint där på bordet i vårt tv-rum i månader utan att jag fått tummen ur. Men nu äntligen. Dessa är, som ni ser, gjorda av afrikanska blommor. Riktigt roliga att göra, för det behövs inte många blommor. Många av djuren av afrikanska blommor slukar ju massvis med blommor, så man hinner bli rent ut sagt led hela projektet innan man gjort alla. Men inte alltså dessa.  Jag hade inget mönster. Det finns enbart på engelska, och jag känner mig inte bekväm att virka på engelska än. Visst har jag gjort det, men undviker helst. Och dessa gick hur bra som helst att göra utan. Jag lånade en färdig fågel av mamma, som jag tittade på. 



Den gula ska Edla få, den röda åker i skåpet för framtida behov. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar