måndag 9 januari 2017

hejdå 2016

Så här i början av ett nytt år kanske det är på sin plats att fundera lite över det gångna året. Jag tänkte göra det med hjälp av lite frågor.

Gjorde du något 2016 som du inte gjort förut?
Egentligen inte. Eller ja, jag har inte jobbat på en högstadieskola förut.

Genomdrev du någon stor förändring?
Det var nog en stor förändring att börja jobba efter några år hemma. Jag överdriver inte när jag säger att det var en otroligt jobbig vår.

Vilket datum från år 2016 kommer du att minnas bäst?
När jag funderar kommer jag inte på ett enda datum, som jag skulle komma ihåg speciellt. Förutom barnens födelsedagar då.

Vilka länder besökte du?
Irland, Italien och Sverige

Dublin
Bästa köpet?
resorna

Puuhamaa
Vad gjorde dig riktigt glad?
Makens och min resa till Rom. Och förstås
en massa annat.

Peterskyrkan
Vad önskar du att du gjort mer?
Fokuserat på att få ett projekt färdigt i gången. Just nu känns det som att huset aldrig kommer att bli färdigt renoverat. För att inte säga gården.

Vad önskar du att du gjort mindre?
Stressat över hur ostädat vi har det ibland. Nu hoppas jag att jag kommit fram till att det inte lönar sig att stressa utan i stället att göra något åt saken.

Bästa boken du läst i år?
Måste nog säga Arne Dahls deckare

Största misstaget?
Skulle inte säga att jag gjort något stort misstag, förutom att äta för mycket socker då.

Var du gladare eller ledsnare i år?
Måste nog säga ledsnare. Våren då jag börjat jobba var nog så pass tung psykiskt.
För att inte låta negativ måste jag säga att sen när allt börjat gå lättare, speciellt under hösten, har den starkaste känslan varit tacksamhet.

Dyraste köpet?
Vår nya bil

Något du önskade dig och fick?
Inget stort jag kan komma på, men säkert en massa små saker.

Något du önskade dig och inte fick?
Flera resor

Vad gjorde du på din födelsedag?
Har ingen aning

Finns det något som hade gjort ditt år ännu bättre?
Javisst, massa saker. Men i det stora hela är jag nog nöjd.

Vad fick dig att må bra?
Vänner och familj. Och faktiskt jobbet också.

Veneziansk
Vad tänker du göra annorlunda detta år?
Ska i alla fall försöka stressa mindre och äta mindre socker.

Till sist får man väl säga: Välkommen 2017!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar