onsdag 11 januari 2017

mina första stickade sockor

Detta trodde jag aldrig. Jag har som alltid tänkt att det får räcka med att jag kan virka. Jag har aldrig känt något behov att kunna sticka också. Men plötsligt slog den till, längtan efter att hålla i stickstickor. Det tog ordentligt för plötsligt satt jag på kvällarna och tittade på youtubeklipp om hur man stickar. Förra torsdagen lånade jag stickor av mamma och satte igång. Och med hjälp av youtube fick jag ihop ett par sockor under långhelgen. 


Sockorna är långt ifrån perfekta, men jag måste medge att jag är sjukt stolt över dem ändå. Rubriken stämmer egentligen inte, för jag stickade faktiskt ett par sockor i lågstadiet. Men förutom dem är detta mina första. Och jag fick blodad tand kan jag säga, jag drömmer om en massa jag vill sticka. Ja, jag vet nog att det krävs massa träning, men drömma kan man ju alltid göra.  

Sockorna är åt Lova. Jag stickade ganska långt skaft för att de skulle passa bra att ha under skinnskor och slalomskor. Som sagt är de inte perfekta, några små fel finns. Jag tycker dock att de nog duger att skrinna med ändå. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar