söndag 22 januari 2017

gårdagens projekt

Maken är i skogen varje lördag nu just, så stora projekt ids jag inte börja med. Men den vita väggen på vinden hade stört mig tillräckligt mycket nu. Det syns antagligen inte på bilden, men den är full av märken efter pennor inte annars heller så fin. Jag har en längre tid planerat att tapetsera, men det har bara inte blivit av. Nu när vi fått nytt golv blev väggen än mera irriterande. Så igår fick jag tummen ur. 


Försök ignorera stöket. Golvet är inte klart överallt ännu, därav material och verktyg (och annat skräp) på bordet. Fokusera på väggen istället. Vilken skillnad alltså. Det var andra gången jag tapetserade helt själv, nöjd blev jag. Mönstrade tapeter är så tacksamma, för lämnar det en liten luftbubbla så syns den ju inte. 
Nu är det Lovas rum som väntar på nytt golv. Det är ju lite knepigt med just hennes rum, för vi måste bära ut alla möbler eftersom det gamla golvet ska rivas bort. I Alvins rum var det enkelt att enbart flytta möblerna vart efter. Jag ser den färdiga vinden skymta om hörnet. Ja eller, vi har ju toaletten ännu, den har vi inte gjort nånting åt ännu. Just nu används den inte, men när Edla flyttar upp behöver det nog finnas en toalett så hon inte behöver gå ner på natten. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar