onsdag 1 mars 2017

hemkommen

Vi är hemma. Hur härligt det än har varit, så var det något så underbart att få krypa ner i den egna sängen i natt när vi kom. Är det endast vi finnar som har mjuka sängar? Alla hotell jag bott på de senaste åren har haft så hårda madrasser. Nåja, det kommer ett skilt inlägg om resan sen, imorgon eller när jag hinner.

Vi gjorde ett bra val när vi bestämde att åka i början av sportlovet. Vilket betyder att jag nu har några dagar ledigt med barnen. Maken har vinterledigt den här veckan, men nu är det skogen som gäller för honom resten av veckan. Jag och barnen ska mest baka och städa inför deras kalas i helgen, men något annat roligt hade jag nog tänkt hitta på med dem. Vet inte ännu vad, men något. 

Idag blev våra förstfödda hela 9 år (här hade jag velat skriva något klicheaktigt som vart tar tiden vägen, men jag låter bli) Något hejdundrat firande har vi inte haft idag. De fick sina paket, inget storartat där heller, Legoland i sommar är storartat så det räcker till, och sen gjorde jag fuskfastlagsbullar. Fast Lova hade så bråttom till mommos och sy barbiekläder (misstänker nog att det var mommo som fick stå för syandet)så hon hann inte ens äta bullen. Födelsedagen till ära fick de välja mat. Lova valde kycklingbiffar och Alvin lapskojs, så att nu vet ni vad vi har ätit idag. 
Själv har jag varit lite sentimental och letat fram gamla foton. 

Så småa Lova 2520g och Alvin 2470g

Jag hade väldigt svårt att ta in att jag blivit mamma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar